Palautusoikeus
Pakettia noutaessasi tarkista paketin kunto. Mikäli paketti ja tuotteet ovat vaurioituneet kuljetuksessa, tee asiasta välittömästi vahinkoilmoitus. Tämän jälkeen ota yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksesi uuden tuotteen tai varaosan toimittamisesta.
Kivimyllyn Kone verkkokaupasta tilaamillasi tuotteilla on ilmainen 14 päivän palautusoikeus. Ilmainen palautusoikeus ei koske kotoa noudettavia tuotteita. Palautettavan tuotteen pitää olla käyttämätön, myyntikelpoinen ja ehjässä alkuperäispakkauksessaan. Muistathan palauttaa kaikki osat, myös käyttöohjeet ja kaupanpäälliset.
Mikäli saamasi tuote on rikki tai viallinen tai olet saanut väärän tuotteen, voit lähettää sen asiakaspalautuksena varastollemme tutkittavaksi.
Tuotteelle ei myönnetä palautusoikeutta, jos se on erityisesti ostajan toivomuksesta valmistettu, tilattu tai muokattu hyödyke, kun työn suorittaminen on ehditty aloittaa tai juuri asiakasta varten hankittavan tuotteen ostotilaus on valmistunut.
Jos asiakas ottaa tavaran käyttönsä, hän vastaa tavaran arvon alenemisesta. Myyjä voi periä tavaran arvon alenemista vastaavan summan. Jos tavara on muuttunut myyntikelvottomaksi, myyjä voi kieltäytyä kokonaan palauttamasta kuluttajan maksamaa summaa.
Palautus PostNordilla.
Tuotteet tulee pakata huolella. Tuotteiden ympärille tulee laittaa reilusti pehmustetta. Avatut tuotepakkaukset tulee sulkea siististi pakkausta ja tuotteita ja pakettia vaurioittamatta. Älä liimaa pakettikorttia alkuperäiseen myyntipakkaukseen!
Täytä paketin palautuslomake ja liitä se lähetyksen mukaan. Muista ilmoittaa myös pankkitilinumerosi mahdollista hyvitystä varten.
Palautukset tulee aina tehdä ilmaisella PostNordin palautusnumerolla. Mikäli tuote vaatii erillisen noudon, asiakas vastaa tuotteen palautuksesta aiheutuneista kuluista.
Kivimyllyn Kone Oy ei ole vastuussa huolimattomasti tai sopimusehtojen vastaisesti pakattujen tuotteiden vahingoittumisesta. Asiakkaasta johtuvista virheistä aiheutuneet kustannukset peritään asiakkaalta.
Kivimyllyn Kone Oy pidättää oikeuden periä kustannukset asiakkaalta, mikäli asiakaspalautus on tehty aiheetta tai sopimusehtojen vastaisesti. Asiakkaalta peritään lähetys- ja käsittelykulut.
Asiakas on velvollinen säilyttämään palautusasiakirjojen kopiot. Asiakaspalautuksesta saatava seurantatunnus on ainoa keino lähetyksen todistamiseksi.
Palauttamalla tuotteita hyväksyt Kivimyllyn Koneen palautusehdot.
Kirjoita osoitteeksi:
- Asiakaspalautukset
- Kivimyllyn Kone Oy
- Ilvesvuorenkatu 2
- 01900 Nurmijärvi
Kivimyllyn Kone Oy maksaa lähetyskulut. Pyydä PostNordista palautuskuitti ja säilytä kuitti kunnes olet saanut uuden tuotteen tai ilmoituksen hyvityksestä. Palautusten käsittely kestää noin 2 viikkoa.
Huom! Lunastamme vain Suomesta lähetettyjä palautuksia.
Mikäli sinulla on kysyttävää palautusoikeuteen liittyen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme joko puhelimitse 0500 459 393 (arkisin klo 8 – 16, lauantaisin 10 – 14), sähköpostilla info@kivimyllynkone.fi
Vaihto ja palautus tavaratalossa
Voit palauttaa tilaamasi tuotteen myös Kivimyllyn Koneen tavaratalon infopisteeseen. Tuotteen vaihto esim. oikean kokoiseen vaatteeseen onnistuu tavarataloissa. Kun palautus on hyväksytty, maksetaan rahapalautus tilillesi verkkokaupan normaalin palautuskäytännön mukaisesti. Tavaratalon kassalla ei makseta rahapalautusta.
Kun haluat vaihtaa tai palauttaa tuotteen:
- Laita se aina alkuperäiseen pakkaukseen huolellisesti pakattuna.
- Täytä paketin mukana tullut palautuslomake ja palauta se tuotteen mukana.
- Muista merkitä myös tilinumerosi!
Rahapalautukset ja hyvitykset
Verkkopankissa maksetuista tuotteista palautamme rahat pankkitilillesi. Muista lisätä palautuslomakkeeseen tilinumerosi. Luottokortilla maksetuista tuotteista palautus hyvitetään luottokorttitilillesi. Laskulla ja osamaksulla maksetuista tilauksista hyvitykset tehdään laskulle.
Takuu ja huolto
Takuu
Kuluttajansuojalaki suojaa aina yksityishenkilönä ostettuja tuotteita ja palveluja. Kuluttajasuojalain mukaan takuu on myyjän, valmistajan tai maahantuojan antama vapaaehtoinen lisäetu. Takuunantaja vastaa siitä, että tuote toimii määräajan. Virhevastuun kestolle ei ole laissa säädetty aikarajaa, vaan virhevastuuaika määrittyy tavaran oletettavissa olevan kestoiän perusteella. Tuotteen virheestä reklamoitaessa kuluttaja ilmoittaa tuotteen alkuperäisestä viasta myyjälle. Mikäli tuotteessa esiintyy käytöstä johtuva virhe, autamme tietenkin saamaan vian korjatuksi.
Takuu määräytyy valmistajan takuuehtojen mukaisesti. Takuu kattaa valmistuksesta johtuvat viat, jotka eivät ole ulkoisten tekijöiden aiheuttamia. Ulkoisia tekijöitä voivat olla esimerkiksi laitteen kastuminen tai putoaminen tai vääränlainen käyttö.
Ostajan on hyvä tutustua ja noudattaa tuotteen mukana tuleviin käyttö- ja asennusohjeisiin ennen tuotteen käyttöönottoa. Ostaja on velvollinen tutustumaan tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeista tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta.
Takuu ei koske kosteusvaurioita, muita ulkoisen tekijöiden aiheuttamia vikoja tai käytöstä aiheutuneita vikoja. Takuu kattaa tuotteen alkuperäiset valmistusviat.
Takuuaikana tuotteessa ilmennyt takuunalainen vika joko korjataan tai tuote vaihdetaan toiseen. Menettely riippuu tuotteesta. Takuun perusteella tapahtuva vaihtaminen tai korjaaminen ei pidennä tuotteen alkuperäistä takuuaikaa.
Huolto
Toimita tuote aina merkin valtuutettuun huoltoliikkeeseen. Liitä mukaan täytetty huoltoilmoitus.
Jos tilaamassanne tuotteessa ilmenee vikoja takuuaikana, lähetetään se korjattavaksi huoltoyhteistyökumppanillemme. Huolloistamme vastaa aina valmistajien valtuuttamat huoltoliikkeet. Valmistajan valtuutettu huoltoliike päättää täyttyvätkö takuuehdot. Takuuehdot löytyvät tuotteen käyttöohjeesta tai valmistajan kotisivuilta. Tuotteen mukana tullut lähetyslista toimii takuutodistuksena ja ostokuittina.
Tutustu käyttöohjeeseen huolellisesti ja varmista, että tuote on oikein asennettu ja sen asetukset vastaavat käyttötarkoitusta välttyäksesi turhilta huolloilta. Usein tuotteeseen liittyvät ongelmat selviävät merkkikohtaisen tuen ohjeiden avulla. Valmistajien kotisivuilta löytyy lisäksi ohjeistusta tuotteiden käytössä ja ratkaisuja ongelmatilanteisiin. Tarvittaessa ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
Voit myös palauttaa viallisen tuotteen takuuaikana meille tutkittavaksi.
- Asiakaspalautus
- Kivimyllyn Kone Oy
- Ilvesvuorenkatu 2
- 01900 Nurmijärvi
Mikäli sinulla on kysyttävää huoltoon liittyen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme joko puhelimitse 0500 459 393 (arkisin klo 8 – 17), sähköpostilla info@kivimyllynkone.fi
Kivimyllyn Kone Oy katsoo, että asiakas tiedostaa toimittaessaan tuotteen kauttamme korjattavaksi, että huoltoaika on logistiikkaan kuluvan ajan verran pidempi.
Säilytämme huollosta palautuneita tuotteita kolme (3) kuukautta asiakkaalle huollon/työn valmistumisesta toimitetun ilmoituksen jälkeen. Tämän jälkeen tuote hävitetään (Laki elinkeinonharjoittajan oikeudesta myydä noutamatta jätetty esine).
Tuotteen takuuaika on mainittu tuotteen tiedoissa. Tilauksen mukana tulee aina lähetyslista, joka toimii tuotteen takuutodistuksena. Lähetyslista tulee säilyttää vähintään takuuajan. Lähetyslista toimii takuutodistuksena myös valtuutetuissa huoltoliikkeissä. Takuu katsotaan alkaneeksi kun tuote on noudettu Postin tai Matkahuollon pisteestä tai kuitattu vastaanotetuksi kotiin kuljetettaessa.
Toimintaohje
Ota takuu- ja huoltoasioissa ensisijaisesti yhteyttä oman kotipaikkakuntasi valtuutettuun huoltoliikkeeseen. Huoltoliikkeet löydät useimmiten tuotteen mukana tulevasta käyttöohjeesta tai valmistajan kotisivuilta. Tarvittaessa ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
Voit lähettää viallisen tuotteen myös meidän kauttamme eteenpäin huoltoon toimitettavaksi. Lähetä tuote PostNordilla osoitteeseen:
- Asiakaspalautukset
- Kivimyllyn Kone Oy
- Ilvesvuorenkatu 2
- 01900 Nurmijärvi
Kivimyllyn Kone Oy maksaa lähetyskulut. Muista pyytää PostNordista tosite lähetyksestä. Huom! Lunastamme vain Suomesta lähetettyjä toimituksia.
Voit viedä viallisen laitteen takuuaikana myös Kivimyllyn Koneen tavaratalon infopisteeseen, josta se lähetetään edelleen huoltoon takuupalvelumme kautta. Kivimyllyn Kone Oy katsoo, että asiakas tiedostaa toimittaessaan tuotteen kauttamme korjattavaksi, että huoltoaika on logistiikkaan kuluvan ajan verran pidempi.
Liitä mukaan lähetyslista. Jos lähetyslistaa ei jostain syystä ole, liitä mukaan tilaajan yhteystiedot ja mahdollisimman tarkka selvitys viasta. Kun toimitat laitteen huoltoon, mukaan kannattaa liittää täytetty huoltoilmoitus sekä kopio lähetyslistasta. Tämä nopeuttaa asian käsittelyä.
Mikäli sinulla on kysyttävää takuuseen liittyen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme joko puhelimitse 0500 459 393 (arkisin klo 8 – 16, lauantaisin 10 – 14), sähköpostilla info@kivimyllynkone.fi